Narzędzia wykorzystywane w kontroli jakości

Sprawdź jakie narzędzia są najczęściej używane w czasie kontroli jakości

W przypadku zarządzania jakością produktów dla marki konsumenckiej ważne jest posiadanie solidnego planu kontroli jakości, który zagwarantuje, że produkty są dobrze wykonane, bezpieczne dla konsumentów i zgodne ze wszystkimi przepisami. Wielu importerów uwzględnia w swoich planach inspekcje produktów przeprowadzane przez strony trzecie. 

Kiedy inspektor udaje się do fabryki, musi dysponować odpowiednim sprzętem, aby dobrze wykonać swoją pracę. 

Poniżej przedstawiamy dziesięć najważniejszych narzędzi, z których korzystają inspektorzy i dlaczego ich używają. Jako kupujący, znajomość tych narzędzi pozwoli Ci lepiej zrozumieć proces kontroli i pomoże Ci zapewnić najwyższą jakość produktów. 

10 narzędzi kontroli jakości, których inspektorzy często używają w fabryce 

#1 Taśma miernicza – Podstawowa, ale niezbędna taśma miernicza umożliwia inspektorowi jakości sprawdzenie większych wymiarów kartonu zewnętrznego, kartonu wewnętrznego i produktu. Wykonana z metalu, włókna szklanego lub plastiku. 

#2 Suwmiarki – Jeśli chodzi o mniejsze, bardziej precyzyjne pomiary, najlepiej sprawdzają się suwmiarki. Pozwalają one inspektorowi zmierzyć małe elementy i cechy produktu – na przykład grubość płytki podłogowej z PCW lub szerokość małego elementu aluminiowego. 

#3 Taśma samoprzylepna – taśma samoprzylepna jest powszechnie używana w gospodarstwie domowym, ale odgrywa też ważną rolę w kontrolach jakości. Dzięki niej inspektor może sprawdzić jakość powłoki, przyklejając do niej taśmę i odrywając ją. 

#4 Aparat fotograficzny w telefonie – Gdy inspektor wykonuje wszystkie pomiary, sprawdza jakość wykonania i przeprowadza testy na miejscu, używa aparatu fotograficznego w telefonie, aby udokumentować każdy krok. Wykonane przez niego zdjęcia są dodawane do raportu z inspekcji, z którym może zapoznać się kupujący. 

#5 Nalepki na defekty – Gdy zostaną wykryte zabrudzenia, zadrapania lub inne wady wizualne, inspektor używa nalepek na defekty, aby je śledzić i oznaczać na zdjęciach. W ten sposób wady są łatwe do zauważenia, gdy kupujący przegląda raport z inspekcji. 

#6 Laptop – będąc na miejscu w fabryce, inspektor zawsze korzysta z laptopa, aby wprowadzić wyniki inspekcji z całego dnia i przesłać zdjęcia. W ten sposób informacje mogą być przekształcone w raport z inspekcji dla kupującego. 

#7 Pantone Swatch – kolory na produktach i opakowaniach muszą być zgodne z podanymi przez klienta. Aby to zweryfikować, inspektor oprócz złotej próbki używa czasem wzornika Pantone. 

#8 Stemple – Po przybyciu do fabryki i krótkim spotkaniu z jej pracownikami inspektor wybiera kartony do kontroli. Często na kartonach tych stempluje numer kontroli jakości, aby mieć pewność, że fabryka ich nie przemieści lub nie zastąpi produktami, które zostały już wcześniej sprawdzone. 

#9 Czytnik kodów kreskowych – W przeszłości do sprawdzania kodów kreskowych produktów i weryfikowania ich poprawności potrzebny był fizyczny skaner. Obecnie inspektor korzysta z aplikacji w telefonie komórkowym. Kody kreskowe i etykiety muszą być wyraźne, czytelne i dokładne – i jest to ważna część Twojej listy kontrolnej. 

#10 Wykres Acceptance Quality Limit – Choć niekoniecznie jest to fizyczne narzędzie, wykres AQL jest ważny, ponieważ określa, ile jednostek należy skontrolować i ile defektów jest dopuszczalnych, zanim inspekcja zakończy się niepowodzeniem. Próbkowanie AQL jest narzędziem statystycznym, którego używamy podczas każdej przeprowadzanej inspekcji. 

Inspektorzy jakości wykorzystują te narzędzia wraz ze swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem, aby określić, czy produkty w przesyłce spełniają wymagania kupującego. W oparciu o liczbę wykrytych defektów przyznają przesyłce ocenę pozytywną, negatywną lub wstrzymują ją.